سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

هیوندا سانتافه

کمپانی : کمپانی هیوندا مدل جدید سانتافه را با تغییر اساسی نسبت به مدل قبلی تولید و به بازار عرضه کرد . مدل جدید با استقبال فوق العاده ای خصوصا ً در بازار ایران مواجه شد . طراحی بدنه : کمپانی هیوندا با کپی برداری از طراحی بدنه فولکس توآرگ که یک SUV ( چند کاره ) کامل ، قوی و بسیار موفق است چهره ای جذاب برای سانتافه ایجاد کرد ، بخاطر همین موضوع به طراحی ظاهری این خودرو خصوصا ً وقتی با دیدنش ، قابلیت های فولکس در ذهنتان مرور می شود ، نمی توان ایراد گرفت و در این امتحان سانتافه با یاری فولکس موفق شد . طراحی داخلی : در این موضوع باز کمک فولکس توآرگ باعث شد سانتافه موفق شود ، داخل سانتافه زیباست و تریم داخلی کاملا ً قابل قبول می باشد ، استفاده از نور آبی در داشبرد زیبائی خاصی در شب به سالن این خودرو داده . این خودرو هفت نفره بوده و فضا برای هر هفت سرنشین کافی است . ارگونومی : در سطح قابل قبولی است و با توجه به ابعاد بزرگ سانتافه شما کنترل و دید لازم را البته در نیمه ی جلوی خودرو دارید ولی در نیمه ی عقبی خودرو به دو علت تیرگی شیشه ها و ابعاد شیشه ی عقب کمی ضعف دیده می شود . ایمنی : ایمنی در این خودرو مطابق با استاندارد های روز و طبق گزارشات NHTSA  دارای تمامی ۵ ستاره از  ستاره های ایمنی می باشد . موتور : موتور۲٫۷  لیتری V6  با ۲۴ سوپاپ و ضریب تراکم ۱۰:۱  توان تولید ۱۸۵ ( HP )  اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و NM ) 248 ) نیوتن متر در ۴۲۰۰  دور را دارد . انتقال نیرو در سانتافه در دو محور جلو و عقب انجام می شود ( ۴WD ) . آلایندگی در سانتافه از استاندارد یورو IV بر خوردارست . وزن خالص خودرو ۱۸۵۵ کیلوگرم و شتاب ۰ – ۱۰۰ آن برابر ۱۱٫۷ ثانیه می باشد . گیربکس : گیربکس اتومات ۵ سرعته با قابلیت تعویض دستی ( تیپ ترونیک ) . ساسپنشن : تعلیق در جلو مک فرسون و عقب تعلیق چند گانه با فنر کششی ترمز : دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب که دارای سیستم ABS می باشد . سیستم های پایداری : سانتافه مجهز به ESP به جهت پایداری بیشتر می باشد . آپشن : ۱۲ ایربگ در مدل فول شامل : داشبرد ، فرمان ، جانبی و ایربگ های پرده ای رینگ اسپرت  R 17 65 / 235 زاپاس فول سایز فرمان بشکن دستگیره های کروم شیشه ی رنگی کنترل کننده ی اشعه ی آفتاب گریل رادیاتور کرومی باربند سقفی مه شکن کول باکس قطب نما روی آینه چراغ وسط دوم برای عقب خودرو صندلی های برقی برای راننده و سرنشین کامپیوتر سفری تنظیم کننده ی اتوماتیک ارتفاع اتوموبیل سیستم ضد یخ برف پاک کن کنترل سرعت اتومات سنسور باران برف پاک کن جلو سیستم صوتی با ۵ بلندگو و تیوتر و ساب ووفر کلید های کنترل پخش روی فرمان سیستم تهویه مطبوع تمام اتومات سیستم کنترل کیفیت هوای داخل کابین تست درایو : دنبال هندلینگ نباشید ، سانتافه را برای یک رانندگی ساده و کلاسیک بخرید ، البته تقریبا ً این وجه مشترک ۹۰ درصد ماشین های بلند دنیا ست ولی آسایش ، فضای مناسب سالن ، زیبائی و امکانات خوبی را در اختیار شما می گذارد . عدد ۰ تا ۱۰۰ معرفی شده توسط کمپانی ۱۱٫۷  ثانیه می باشد ولی در تستی که کردم ظرف ۱۴ ثانیه توانستم از سکون به ۱۰۰ کیلومتر برسم که البته این برای یه ماشین ۱۷۶۵ کیلوئی توی فشار هوای تهران خیلی هم بد نیست ، میشه گفت با شتاب پراید یا ۱۳۰۰ ۲۰۶   تقریبا ً برابره . حداکثر سرعت سانتافه ۲۲۰ کیلومتر و متوسط مصرف آن ۱۰,۶ لیتر می باشد که بنده چنین مصرفی را هیچ وقت در این ماشین ندیده ام و بیشتر حدود ۱۵ لیتر به بالا را خود ماشین نشان می داد . ابعاد بزرگش توی شهری مثل تهران خیلی مناسب نیست و دید کم عقب سانتافه از معایب اونه ، توی حرکت اولیه ماشین به آرامی دور می گیره ولی به محض تعویض اولین دنده این مشکل تا حدودی حل میشه . رانندگی با سانتافه لذت بخشه خصوصا ً در مسیر های کوهستانی و همچنین به اندازه ی خودش پایداری داره و اگر کسی یکمی هم توی پیچ ها بهش فشار بیاره اون جواب بدی بهش نمیده ، داشتن آپشن های زیاد یکی از جذابیت های سانتافه است .  ترمز برای هر کسی که یکمی از ماشین و رانندگی بدونه شاید اولین چیزی باشه که بهش دقت کنه سانتافه ترمز نسبتا ً خوبی داره که به نسبت یه SUV معمولی ۱۸۰۰ کیلوئی کره ای ، قابل قبوله . با همه ی این حرف ها بعید می دونم اگر یک روزی بخوام یه ماشین SUV بخرم سانتافرو انتخاب کنم ولی زیبائی های این ماشین برام جالبه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 16 دی 1395برچسب:,

] [ 10:10 ] [ . ]

[ ]